Zarządzanie i sport - wzajemny transfer wiedzy
Zgłoś uczestnictwo

Miejsce i data

1-2 Października 2014

Wydział Zarządzania UŁ
ul. Matejki 22/26
90-237 Łódź

Prof. Barbara Czarniawska

Profesor w Göteborskim Instytucie Badawczym Uniwersytetu w Göteborgu, propagatorka antropologii w zarządzaniu i teorii organizacji, współtwórczyni konstrukcjonizmu społecznego w teorii organizacji i zarządzania, przedstawicielka interakcjonizmu symbolicznego, wykorzystująca storytelling, analizę narracyjną, prekursorka shadowingu.

Magister psychologii społecznej i przemysłowej Uniwersytetu Warszawskiego (1970), doktor Nauk Ekonomicznych SGPiS w Warszawie (1976), profesor wizytujący wielu uczelni: Sloan School of Management, MIT (USA); London School of Economics and Political Science; Wissenschaftszentrum (Berlin); Scholar-in-Residence at Rockefeller Foundation, Bellagio (Italy); Fellow at Center for Cultural Sociology, Yale University; Università di Roma, La Sapienza.

Członkini Szwedzkiej Królewskiej Akademii Nauk (Swedish Royal Academy of Sciences), Szwedzkiej Królewskiej Akademii Inżynierii (Swedish Royal Engineering Academy), Królewskiego Towarzystwa Sztuki i Nauki w Göteborgu (Royal Society of Art and Sciences in Göteborg) oraz fińskiego Towarzystwa Nauk i Literatury (Finnish Society of Sciences and Letters).

Lauretka wielu nagród, m.in.: nagrody dla międzynarodowej sławy badacza w zakresie teorii organizacji (Lily and Sven Thuréus Technical-Economic Award, 2000) międzynarodowej nagrody za pracę twórczą na rzecz rozwoju kulturalnego i gospodarczego (Wihuri International Prize, 2003).

Honorowy członek Europejskiego Instytutu Studiów Zaawansowanych w Brukseli (2003); doktor honoris causa Stockholm School of Economics (2005), Copenhagen Business School (2006); honorowy tytuł doktora nauk w dziedzinie ekonomii (Helsinki School of Economics, 2006). Autorka wielu publikacji.

Źródło: http://www.gri.gu.se/english/contact-us/staff/barbara_czarniawska/

 

Prof. dr hab. Ryszard Panfil

Ryszard Panfil (ur. 1959), profesor nauk o kulturze fizycznej, specjalizujący się w zarządzaniu sportem, coach i manager sportowy. Pracuje w Wyższej Szkole Zarządzania i Coachingu we Wrocławiu, gdzie wykłada przedmioty: Strategiczne zarządzanie firmą sportową, Operacyjne zarządzanie kompetencjami, Marketingowe zarządzanie produktem sportowym. Prowadził  wykłady na temat  marketingowego zarządzania sportem na studiach MBA na Politechnice Gdańskiej oraz wykłady na temat coachingu w German Sport University w Kolonii.  Jest doradcą d/s  kształcenia  kadr sportowych Ministra Sportu i Turystyki. Przez 15 lat  pełnił funkcje coacha managera różnego szczebla w klubach sportowych, w tym w z KS Zagłębie Lubin, z którym w 1991 roku zdobył Mistrzostwo Polski.

 

W 2005 roku, jako rozpoznawany na rynku ekspert z zakresu zarządzania i coachingu założył Akademię Umiejętności – Management & Coaching, która z powodzeniem działała w obszarze konsultingowo – edukacyjnym. Firma  wykształciła ok. 150 dyplomowanych managerów piłki nożnej. Akademia Umiejętności – Management & Coaching w 2009 roku przekształcona została w Wyższą Szkołę Zarządzania i Coachingu. W szkole tej. na Wydziale Sportu, kształceni są managerowie  firm sportowych i coachowie sportowi. Uczelnia współpracuje z Akademią Trenerską, działającą przy Ministerstwie Sportu i Turystyki. Konsultacje i ekspertyzy opracowane przez R. Panfila  dotyczyły organizacji szkolenia młodzieży uzdolnionej piłkarsko, przekształcania klubów sportowych - stowarzyszeń w kluby sportowe - firmy i zarządzania kapitałem ludzkim w klubach sportowych, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania talentami. Doświadczenia praktyczne we wdrażaniu projektów, zmierzających do zwiększania efektywności zarządzania i coachingu w sporcie, ze szczególnym uwzględnieniem gier sportowych, obejmują  :

·         opracowanie  i  wdrażanie   restrukturyzacji organizacyjnej KS  Zagłębie  Lubin (1989-1992) i Ślęza  Wrocław (1995-1996) w celu dostosowania ich do warunków rynkowych

·         opracowanie i koordynowanie wdrażania innowacyjnego systemu szkół mistrzostwa sportowego w piłce nożnej w Polsce, w tym we Wrocławiu, Łodzi, Gdańsku i Krakowie. Szkoły  w latach 1995 – 2000 finansowane przez Ministerstwo Sportu wyedukowały  i przygotowały do gry w Reprezentacji Polski Seniorów 8 zawodników, a kolejnych 50 znalazło miejsce w klubach Ekstraklasy i I Ligi

·       uczestnictwo (w latach 2004-2008), jako ekspert i wykładowca, w projekcie Partnerstwo Na Rzecz Rozwoju „Sportowcy na rynku pracy”, finansowanym przez Unię Europejską, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. W ramach projektu wykształcono kilkudziesięciu managerów sportu

·      bycie w latach 2009 – 2010 szefem Zespołu, powołanego przez Urząd Marszałkowski, który opracował pierwszą w Polsce ,,Strategię sektorową rozwoju sportu w Województwie Dolnośląskim”.

      Wyniki badań R. Panfila z zakresu zarządzania zmianą w firmach sportowych, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania kapitałem ludzkim, prezentowane były na wielu konferencjach naukowych organizowanych przez Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierowania z siedzibą we Wrocławiu oraz Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, a także Uniwersytet Jagielloński oraz Międzynarodowe Towarzystwo Naukowe Gier Sportowych. Ryszard Panfil jest  autorem  50 publikacji naukowych na temat efektywnego zarządzania  w sporcie oraz  kilku podręczników, w tym: „Coaching uzdolnionego gracza”,  „Zarządzanie produktem firmy sportowej”, „Efektywny coaching  zespołów zadaniowych’’, „Kierowanie zespołem sportowym”, „Produkty sportowe - identyfikacja, rozwój, dystrybucja”, „Pragmatyka współdziałania w grach sportowych”.

 

Prof. Simon Chadwick

 

 

Professor Simon Chadwick holds the position of Chair in Sport Business Strategy and Marketing at Coventry University Business School, where he is also the founder and Director of CIBS (Centre for the International Business of Sport).

 

Chadwick’s research and teaching interests lie in the areas of sponsorship, sport marketing and commercial strategy in sport, which means that his work covers a diverse range of subjects including football, motor racing, rugby, athlete endorsements, sports branding, fan behaviour the Olympic Games, the Indian Premier League and Grand Slam tennis tournaments. Having previously worked at the Universities of London (where he was the founding Director of the Birkbeck Sport Business Centre) and Leeds (where he was Programme Director for the MA in Advertising and Marketing) respectively, Simon is Editor of ‘Sport, Business and Management: An International Journal’, is a former Editor of the ‘International Journal of Sports Marketing and Sponsorship’ (he continues to serve as an editorial board member for several other sport journals), and has authored and published more than 600 articles, conference papers and books on sport. His academic research has appeared in journals including Sloan Management Review, the Journal of Advertising Research, Thunderbird International Business Review, Management Decision, Marketing Review and Sport Marketing Quarterly. Simon has recently co-edited the books ‘Managing Football: An International Perspective’ (Elsevier) and ‘Sport Entrepreneurship: Theory and Practice’ (F.I.T.), and has also been co-editor of the following books: ‘The Business of Sport Management’ and ‘The Marketing of Sport’ (Financial Times Prentice Hall), and ‘International Cases in the Business of Sport’ (Elsevier). Alongside his books, Chadwick has created a Sport Marketing talk series for Henry Stewart Publishing, is Editor of a Sport Marketing book series for Routledge (Taylor and Francis), and is a visiting academic at IESE and Instituto de Empresa in Spain; the University of Paris, France; and the University of Pretoria in South Africa. Among his other research and consultancy activities, Simon has worked with numerous organisations involved in sport including adidas, Mastercard, FC Barcelona, the International Tennis Federation, Atletico Madrid, UEFA, the Qatar Olympic Committee, Michelin Motorsport, the International Centre for Sport Security, Tottenham Hotspur, the European Commission, Sport Business Group, The Economist and the British Council. In addition, Chadwick's views on sport are regularly covered by the media; he has been quoted more than 10,000 times in publications across the world including in the Wall Street Journal, the New York Times, Forbes, Time, the Financial Times, the Economist, Bloomberg Business Week, Der Spiegel, El Pais, Le Monde and China Daily. He also regularly appears on television, where he has commented on sport for broadcasters such as CNN, Bloomberg, Al Jazeera, the BBC, CNBC, Sky and CCTV. Simon is a member of a Qatari government sport ‘think-tank’; he also sits on the Advisory Board of StreetGames (an organisation which takes sport to disadvantaged communities); and he is a close collaborator with or advisor for various organisations in sport, ranging from teams, clubs and governing bodies through to commercial partners, broadcasters and government ministries. He has been identified by The Independent newspaper as being one of the top-10 business tweeters in the UK (@Prof_Chadwick), and by The Times as being the ‘guru’ of sport management in Britain.

Prof. dr hab. Wojciech Czakon


 

Profesor nauk ekonomicznych (2013), kierownik Zakładu Teorii Zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach,  kierownik Katedry Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej wydział w Chorzowie.

Od 2014 Wiceprezydent  Europejskiej Akademii Zarządzania EURAM. Specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym szczególnie badając zjawiska, procesy, strategie oraz struktury międzyorganizacyjne. Ponadto, zrealizował ponad 50 prac badawczych, wdrożeniowych i eksperckich w zakresie systemów informacji menedżerskiej oraz controllingu. Trzecim ważnym nurtem zainteresowań naukowych, publikacji oraz współpracy wewnątrz- i międzyuczelnianej jest metodologia nauk o zarządzaniu.

 

Autor ponad 140 prac naukowych w językach polskim oraz angielskim, w tym trzech monografii oraz 5 prac zbiorowych.

 

·         W. Czakon (2014), Kryteria oceny rygoru metodologicznego badań w naukach o zarządzaniu, Organizacja i Kierowanie, Nr 1 (161), s. 51-62

·         W. Czakon, A.S. Fernandez, A. Mina (2014), Editorial – From Paradox to Practice : The Rise of Coopetition Strategies, International Journal of Business Environment, Vol. 6, Nr 1, s. 1-10

·         W. Czakon, M. Rogalski (2014), Coopetition Typology Revisited – a Behavioural Approach, International Journal of Business Environment, Vol. 6, Nr 1, s. 28-46

·         W. Czakon, P. Klimas (2014), Innovative networks in Knowledge-Intensive Industries: How to Make them work? An empirical investigation into the Polish Aviation Valley, [w] The Laws of the Knowledge Workplace, D. Jemielniak (red.) Gower Publishing, Farnham, p. 133-158

·         W. Czakon (2014), Zarządzanie międzyorganizacyjne jako kompetencja przedsiębiorstwa, [w] Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, A.K. Koźmiński, D. Latusek (red.), Wolters Kluwer Polska, Warszawa, s. 186-220

·         W. Czakon (2014), Zarządzanie międzyorganizacyjne jako kompetencja przedsiębiorstwa, [w]Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, A.K.Koźmiński, D. Latusek-Jurczak (red.), Wolters Kluwer, Warszawa, s. 186-220

·         W, Czakon, red. (2013), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu,  Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa

·         W. Czakon (2012), Sieci w zarządzaniu strategicznym, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa

·         W. Czako (2011), Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa

 

//www.wojciechczakon.com/

 

John Beech

 

Dr John Beech is a UK-based academic specialising in Sport Management, Event Management and Tourism Management.

He is an Honoray Research Fellow at Coventry University, where he was, before his retirement, the Head of Sport and Tourism at the Applied Research Centre for Sustainable Regeneration (SURGE), and a member of the Centre for the International Business of Sport.

 

Prior to that he was previously Head of Strategy and Applied Management, Head of Leisure, Sport and Tourism Management and Acting Head of Marketing and Leisure. He has served on the university’s Strategic Academic Planning Group and Sports Coventry University Steering Group as well as the university’s Examinations Investigatory Panel, as Chair for three years.  He is a member of Coventry and Warwickshire Local Enterprise Partnership Tourism Workforce.

 

He is an International Professor at the Russian International Olympic Universityin Sochi, Russia, and has held the post of Visiting Professor at FH Kufstein University of  Applied Sciences in Austria, and at the Instituto de Empresa (IE) Business School in Spain.  He currently lectures in Sochi, Kufstein, the JAMK University of Applied Sciences at Jyväskylä in Finland, and the Ostfalia University of Applied Sciences in Salzgitter, Germany.

His research has been reported in the Financial Times, the Times, theIndependent, the Observer, the Daily Express, Austria’s Die Presse, France’s Le Parisien, Germany’s Frankfurter Algemeine Zeitung and Handelsblatt, and Spain’s Expansión, and featured on BBC1′s Football Focus and Late Kick Off. He broadcasts regularly and has appeared on Radio 5 Live, Radio 4 (including The Today ProgrammeFile on Four and PM) and the BBC World Service, and on Australian and US public service radio, as well as British (BBC and Sky News) and Greek, Polish and Russian television.  He writes for F.C. Business, Football & Stadium Monthly, Football & Sports Arena, and ProSport Business Magazine.

 

As well as co-editing, with Simon Chadwick, The Business of Tourism Management, The Business of Sport Management and The Marketing of Sport, he is the author of books on

management self-development, business history and aircrew training.

 

http://johnbeech.wordpress.com/

 

·         Beech, J., Horsman, S., and Magraw, J. (2010) 'Insolvency Events among English Football Clubs'. International Journal of Sports Marketing and Sponsorship 11 (3)

·         Beech, J. (2009) 'Finance'. In Managing Football: An International Perspective. Oxford: Butterworth-Heinemann

·         Beech, J. (2009) 'Managing Football in England'. In Managing Football: An International Perspective. Oxford: Butterworth-Heinemann

·         Beech, J., and Chadwick, S. (eds.) (2007) The Marketing of Sport. Harlow: Pearson Education

·         Beech, J., and Chadwick, S. (eds.) (2005) The Business of Tourism Management. London: Pearson Education

·         Brammer, N., and Beech, J. (2005) 'Use and Abuse of Tourism - The Goan Experience'. Tourism, Culture and Communication

·         Beech, J., and Chadwick, S. (eds.) (2004) The Business of Sport Management. Harlow: Pearson Education

·         Beech, J., Rigby, A., Talbot, I.A., and Thandi, S.S. (2004) 'Sport Tourism as a Means of Reconciliation? The case of India-Pakistan Cricket'. Tourism Recreation Research 30 (1), 83-91

·         Beech, J. (2001) 'The marketing of slavery heritage in the United Kingdom'. International Journal of Hospitality and Tourism Administration 2 (3), 85-105

·         Beech, J. (2000) 'The enigma of holocaust sites as tourist attractions: The case of Buchenwald'. Managing Leisure 5 (1)

·         Beech, J., Chadwick, S., and Tapp, A. (2000) 'Surfing in the premier league: Key issues for football club marketers using the internet'. Managing Leisure 5 (2)Beech, J., Chadwick, S., and Tapp, A. (2000) 'Emerging trends in the use of the internet - Lessons from the football sector'.Qualitative Market Research 3 (1), 38-46

 

http://wwwm.coventry.ac.uk/researchnet/cucv/Pages/Profile.aspx?profileID=430

 

  

Prof. nadzw. dr hab. Jolanta Żyśko

 

 

Jest doktorem habilitowanym nauk o kulturze fizycznej, profesorem Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie (SGTiR), która jest częścią Grupy Uczelni Vistula oraz rektorem tej uczelni.

Od 1990 roku jest zaangażowana w prace naukowo-badawcze na gruncie nauk organizacji i zarządzania sportem, najpierw w Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, a obecnie w SGTiR. Odbyła staż naukowy w Institute of Sport & Leisure Policy Uniwersytetu w Loughborough. Prowadziła wykłady na wielu uczelniach zagranicznych, m.in.: Deutsche Sporthochschule w Kolonii, Uniwersytecie w Jyväskylä, University of Bayreuth, Akademii Wychowania Fizycznego w Kownie. Aktywnie współpracuje z wieloma organizacjami naukowymi i branżowymi: od 2009 roku jest członkiem zarządu Europejskiego Stowarzyszenia Zarządzania Sportem (European Association for Sport Management (EASM). Jest członkiem grupy ekspertów Komisji Europejskiej ds. zarządzania zasobami ludzkimi w sporcie, MNiSW w sprawie wdrażania Krajowej Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym, ekspertem ds. jakości kształcenia Polskiej Komisji Akredytacyjnej.

 

Zrealizowała szereg projektów badawczych dotyczących zarządzania sportem w wielu aspektach, głównie koncentrując się na systemach zarządzania sportem w skali makro. Wzięła udział w kilku projektach badawczych realizowanych na zlecenie Komisji Europejskiej. Jest autorką ponad 100 publikacji (w tym ponad 40 w języku angielskim), wzięła udział w ponad 80 konferencjach, w tym w 50 z referatami (30 na międzynarodowych konferencjach i kongresach). Wygłaszała referaty wiodące na wielu międzynarodowych konferencjach.

 

 


Organizatorzy

   

 


Znajdź nas również na Facebook